Chladící kapalina je nezbytnou součástí chladiče a chladící soustavy každého automobilu. Ochlazuje motor a tím brání jeho přehřátí a případnému poškození. Jejímu výběru a doplnění se nejspíš nevyhnete.
Dobrou zprávou je, že kvůli tomu nemusíte s autem do servisu ani v případě, že automobilům nerozumíte. Povíme vám, jak to zvládnout svépomocí.
Primární princip je snížit bod mrznutí (v zimě) a současně zvýšit bod varu (v létě). Pro odlišení se chladicí kapalina barví umělými barvivy, ale optimální je orientovat se podle typu. Celoroční chladící kapalina s nemrznoucími účinky do -25C pro dlouhodobé použití.
Je určena pro chladící okruhy více ventilových hliníkových motorů motocyklů. Jde o zabarvené kapaliny, které se nalévají do chladiče, centra chladícího systému automobilu. Do auta byste vždy měli lít pouze kapalinu stejné barvy, jaká v něm už je.
Rozdílné barvy chladicích kapalin v žádném případě nekombinujte. G- tuto žlutou chladicí kapalinu najdeme zejména v starších motorech, které nemají hlavy na válcích ze slitiny hliníku a její složení je podle toho specificky upravené.
Brzdy jsou nejdůležitějším prvkem auta. Stačí dolévat jen buďto obyčejnou vodou nebo vodou destilovanou! Potom jedenkrát ročně před zimou změřit do kolika °C je.
Jedenkrát za roky zelená ,modrá,vyměnit ,další oranžová, růžová směs 1xroků. Všeobecně starší s cyklem výměny roky se navzálem moho mísit stejně jako 5-leté mezi sebou navzájem,ovšem tříleté a pětileté již mezi sebou nelze mísit! Já se stále domnívám, že pokud chladící kapalina je určena pro hliníkový motor tak musí fungovat i taková jiná kapalina než Paraflu. Vždyť jiná auta (neitalská) používají jiné chladící kapaliny než Paraflu, tak proč by do Fiata se musel požívat jen Paraflu? Každý uzavřený systém musí mít přetlakový ventil v našem případě to jsou nalévací víčka a tamtudy při přehřátí uteče kapalina ostatně škodovky 1až dále s tím byly pověstné.
Zde prezentovaná data, zejména celá databáze, nesmějí být kopírovány. Pak si tedy konečně splňte své přání a opatřete si mini lednici do auta , díky které budete mít nápoje na cestách vždy příjemně vychlazené! Z vlastní zkušenosti vás mohou ujistit, že výběr vhodného chladicího boxu není nijak náročný, ale určitě se vám bude hodit tento test a recenze založený na mém osobním průzkumu. Do čerpadla vstupuje kapalina hrdlem, do kterého ústí dvě hadice (od chladiče a od termostatu) a pod tlakem opouští čerpadlo přímo do pláště bloku motoru.
Hřídel čerpadla je uložen ve dvou ložiscích s trvalou náplní tuku, která nepřicházejí do styku s chladicí kapalinou. Ahoj, když mám v manualu chladící kapalinu GREEN, můžu do motorky nalít zelenou kapalinu co mám normálně do auta ? Zdravim, chci se zeptat ohledně kapaliny v chladiči u mého Bramboru F 6GS Dakar. Kapalina z chladiče , často vyteče, proč ? Koncentrovaná ochranná kapalina do chladičů k profesionálnímu použití, jejíž základní složkou je ethylenglykol.
Můžete mi poradit zda to můžu nalít i do mého auta ? Nechat vytect, prolejt vodou, nasadit hadici na chladici , nalejt smes 1:po rysku max, nakopnout, zahrat at otevre termostat, zaleje velkej okruh a klesne hladinka v expanzce, dolejt a par km jeste sledovat. Tento postup se dá aplikovat u většiny motocyklů s kapalinovém chlazením. Použitý motocykl: Suzuki GSXR 6k6. Jedná se o koncentráty, které se musí před použitím naředit s demineralizovanou vodou dle pokynů výrobce. Spustí-li se studený motor, termostat má být zavřen, a proto do chladiče nemá proudit hadicí mezi hlavou a chladičem kapalina.
Motor se pomalu zahřívá a za chvíli je znatelný rozdíl mezi teplotou hlavy a chladiče.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.