pondělí 25. července 2016

Pračka napouští málo vody

Najednou z ničeho nic začala pračka napouštět málo vody takže je prádlo napůl suché při praní. Máme ještě starou pračku s otočným programem. Nikdy předtím to nedělala.


Nastavím praní a kolečko normalně pomalu přepíná programy ale vody prostě nepustí málo. Jako třeba do čtvrtiny toho skla nebo půlky, nebo vůbec?

Mě totiž přijde, že mi pračka napouští málo vody , že to prádlo sotva namočí dolévám vždy za chodu skrz ten „šuplík“ na prášek, ale doleju tam třeba 6l vody než mi teprve přijde, že to prádlo se pere a válí ve vodě. Ahoj, ráda bych se zeptala, jestli nemáte někdo zkušenost s tím, že pračka nenapouští vodu. Když ji zapnu, začne vypouštět, ale už nenapouští a vyblikne na mě červená kontrolka-jakože, s tím něco je, třeba za půl dne se zase rozjede, ale bohužel už ji od včera přemlouvám a nic. Filtr už jsme čistili, tak nevím, co by tomu mohlo být Je sobota, takže mi ji nikdo. Když jsme pračku odpojili od proudu,stále napouštěla.


Pomohlo až uzavření přívodu vody. Poté jsme již navolili program na vypouštění pračky a pračku vypustili. Co je ovšem divné, když jsmei poté zkoušeli prát, pračka fungovala normálně!

Koupili jsme novou pračku Whirlpool a při praní napouští málo vody že není v bubnu vůbec voda vidět. Nevíme jestli je to účel že se má o sebe prádlo jen na vlhko třít, ale po vyprání zůstávají na oblečení skvrny od prášku. Vždy pouze během napouštění vody na závěrečné máchání, tj. Vody není nijak mnoho, ale musí se odchytávat, jinak by udělala paseku.


Především mě zajímá, zda s tímto někdo nemá zkušenost, jak moc to. K dalšímu filtru se dostanete pravděpodobně jen občas, zejména v případě, že se pračka špatně napouští. To může znamenat zanesení filtru v přívodní hadici, pravděpodobně vodním kamenem.


K jeho vyčištění je potřeba vypnout přívod vody a odmontovat hadici, filtr na obou koncích můžete očistit například drsným kartáčem. Na programy ždímání atp, kde ohřev není potřeba problémy s chráničem nejsou. Pračka je stará cca měsíců.


Podle povahy závady, bych odhadl vadné topné tělísko. Při opětovné montáži modulu u zákazníka do spotřebiče bylo provedeno odzkoušení veškerých funkcí spotřebiče: napouštění, mytí, ohřev vody , vyhození tablety a následné vypuštění vody z myčky. Tyto úkony proběhly opět v servisním módu spotřebiče. Při pracím programu napouští a jednou za 20s přestane tak na 3s napouštět, pak zas začně a vypíná se a zapíná dokola. Musím volat opraváře nebo to je třeba nějaká maličkost jako třeba ze nějaká záklopka se neuzavře.


Každá pračka má hlídač hladiny vody.

Pokud ti napouští málo vody tak jej stačí o něco zdvihnout. Je tam dostatečné množství vody ? Pokud se ale v tom nevyznáš tak zavolej servis. Nám dělala totéž, ale jiná, myčka, ale jsou všechny na stejném principu, až jsem si všiml, že napouští málo , jak jsem tam přilil trochu víc vody , tak se rozjela.


Pak to udělala znovu, tak jsem tam přilil víc vody a nyní jede v pohodě dál. Mám automatickou pračku Siemens Siwamat XL 544. Funguje už leta, ale v poslední době napouští málo vody při máchání, pokud je máchání součástí pracího programu. Pokud zvolím samostatné máchání, vody napustí dostatek.


Máte někdo zkušenost čím by to mohlo být? Počítám, že pračka může stát tak 10. Pokud jste se už pustila do doplňování podzimního šatníku, dost možná jste si ke kabátu nebo bundě pořídila i nové kalhoty. Dříve výlučně pánský kousek dnes patří mezi nejoblíbenější i mezi ženami, často je nosíme až do roztrhání. Takové džíny jsou dokonce investice na celé roky.


Jen je udržet ve formě. Moje pračka indesit mě opustila dnes,po patnásti letech více méně bezchybného provozu. Odešlo čerpadlo(prav.-prostě nečerpá) a teď zvažuji opravu či koupi nové kamarádky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky