pátek 14. června 2019

Malování na hrnek lihovkou

Jednoduchý návod jak se dá vytvořit originální nápis na hrneček. Co jsem k tomu potřebovala: 1. Namaluj si hrnek , Výtvarné potřeby Kreativ. Hlavní a nejdůležitější věc, na kterou nesmíte při malování na sklo, porcelán či keramiku zapomenout, je fakt, že pracujete s povrchem, který nenasává barvu.


Kolik barvy na dekorovaný předmět nanesete, tolik barvy na něm zůstane (nic se nevsákne, jako když malujete na neošetřenou terakotu či papír).

Když už je ten Valentýn, padla má volba, zcela nečekaně, na sadu s odstíny červené, barvy jsou už hezky sladěné ke kombinování. A na pomalování jsem si vybrala malou zapékací mističku (pořídila jsem v Ikea). Fixy je možné malovat nejen na porcelán, ale i na glazovanou keramiku a žáruvzdorné sklo. Pak se s tím, jako vždy, nebudeme mazat a šlehneme to izolepou rovnou na hrnek :) Poté využijeme, většinou nenáviděné, vlastnosti lihovek – propíjet se papírem skrz na skrz.


Hezky obtáhneme text na předloze tak, aby se lihovka propila na hrnek (některé čáry jsem obtahovala třeba 3x). V tomto článku Vám ukážeme několik inspirujících příkladů a jak na to! Malování na hrnečky je kurz vhodný pro děti ve věku od let.

V rámci malířské výtvarné dílny si každý z účastníků připraví vlastnoručně namalovaný hrneček. Pro děti jsou v ateliéru připraveny inspirační obrázky, je možné si také svůj oblíbený motiv přinést s sebou - ve formě fotografie, knížky či obrázku. Malování skvěle zabaví i děti - ty větší si mohou vyrobit např. A ty nejmenší mohou připravit dojemné překvapení pro tatínka nebo babičku, když třeba na talíř obtisknou své první krůčky.


Není nic užitečnější než originální šablona na malování , kterou dokážete využít na sto způsobů! Můžete si ozdobit tričko, hrnek , misku, židli, dřevěné polotovary, šperkovnici či dokonce stěnu u Vás doma. Stále více se do popředí dostávají ručně malované předměty, moderní jsou také folklórní motivy, které s oblibou nosíme nejen na sobě, ale rádi se jimi i obklopujeme.


Trocha alkoholu neuškodí. Vyrobit tyhle hrnečky zabere skutečně jen trochu času. Musíte totiž pracovat velmi rychle. Potřebujete inkoust, líh ( alkohol), vatu, dva štětce na malování (jeden plochý širší, druhý kulatý, užší) a pochopitelně čistý bílý šálek.


Zaměřila jsem se tedy na černou, rozdíl °C naštěstí nijak neovlivnil zbarvení červeného odstínu. Ten je mimochodem krásný, sytý, lehce do růžova. Pro malování jsem měla schované dva hrnečky z loňského Designbloku, byly součástí expozice a dostala jsem je zadarmo.


Věděla jsem, že je nějak pokreslím, jen jsem.

Na začátek trochu teorie. Malování je způsob výtvarného vyjádření, který používá linie i barevné plochy, na rozdíl od kreslení, které je založeno výhradně na liniích. Pokud vás tedy zajímá spíše kreslení, dozvíte se více ve zvláštní kapitole Kresba. My se teď budeme zabývat základními malířskými technikami.


Na výběr máte z nepřeberného množství různých tvarů a druhů keramiky (hrnky, mísy, talíře, hodiny, dlaždičky, plastiky zvířátek atp.). Jelikož si všechno děláme sami, můžeme dokonce na míru vytočit různé servisy či netradiční tvary. Objevte tu nejvýhodnější nabídku na téma malování na hrnek. Ušetříte tak čas i peníze.


Pro správné fungování používají tyto stránky cookies. Setrváním na stránce s tímto souhlasíte. Ahojky, mám velikou prosbu.


Koupila jsem na dovolenou pro každého keramický hrnek z Ikea a chtěli bychom si je něčím pěkně pomalovat. Doufám, že se tu najde nějaká hodná duše, ketrá mi poradí jaké barvy přesně. Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Tyto barvy můžete bez obav použít i pro kresbu kontur.


Při malování na textil lze použít i většinu kontur pro malování na hedvábí.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky