pondělí 30. dubna 2018

Majonéza z mléka a oleje recept

Když mi včera kolegyně prozradila své nové tajemství, totiž nově získaný recept na majonézu z mléka a oleje namísto tradičních vajec, prohlásil jsem dvě věci: že tomu moc nevěřím, a že to není majonéza. Recepty na varenie pre všetkých kuchárov a kuchárky. Každý môže pridať svoj recept na varenie, hodnotiť recepty, komentovať recepty ostatných kuchárov a kucháriek. Majonéza je vyšší dívčí.


Má tendenci se srazit, ale pokud dodržíte přesně postup, zvládnete ji na jedničku.

Víme, jak připravit dokonale jemnou domácí majonézu s pocitvým podílem žloutků i majonézu bez vajec. Podívejte se na tři snadné recepty. Skvělým řešením je majonéza z avokáda, která vašemu tělu dodá spoustu živin a navíc skvěle chutná.


Jestli se rozhodnete pro majonézu z vajec nebo mléka je jedno, důležitý je postup. V létě preferuji z mléka - i když vím, že pravá majo je z vajec. Jeden díl mléka (plnotučné, polotučné, z lednice - je to jedno) a dva díly slunečnicového oleje (olivový ne! bude to hořké).


Misto sojoveho mleka , lze pouzit nalev z cizrny (aquqfaba), jone rostlinne mleko fungovat nebude.

Jednoduchá koprová omáčka z mléka - recept : V hrnci si na lžíci oleje necháme rozpustit máslo, které zaprášíme moukou a za stálého míchání usmažíme světlou jíšku. Do vyšší nádoby dáme mléko, olej, cukr, sůl a tyčovým mixérem rozmixujeme. Během minutky vznikne hustá kaše, přidáme podle chuti citrónovou šťávu a promixujeme. Super recept , do sklenice jsem nalila dcl mléka , 2dcl oleje , polévkovou lžíci hořčice plnotučné (jinou jsem neměla), špetku soli a špetku pepře.


Olej i mléko byly z lednice, takže měly stejnou teplotu. Dekuji moc za recept , nakonec se preci jen povedla #128578; delala jsem ji z mandloveho oleje , ktery mi prijde chutove neutralni. Druhy pokus jen zloutek a olej-rovnez nezhoustlo, tak jsem do hrnku nalila trosku mleka dala mixer a postupne prilila smes z druheho pokusu. Zhoustlo to, i kdyz ne tak, jak bych si preestavovala. Na výrobu domácí majonézy si vystačíte s kvalitními surovinami a tyčovým mixérem.


Za minutku máte hotovo. Suroviny: celé vejce lžičky citrónové šťávy cca 1ml oleje. POTŘEBNÉ PŘÍSADY MAJONÉZA : díl mléka (polotučné),díly oleje (v tomto případě díl = 1ml ) lžíce plnotučné hořčice,sůl,pepř. Postup: Do vysoké nádoby nalijte mléko a za stálého šlehání ručním šlehačem pomalu přilévejte olej.


Na závěr ochuťte solí, pepřem, hořčicí a trochou octa podle vlastní chuti. Jen mi teď jedna várka nezhoustla.

Pizza se špenátem a artyčokem je velmi chuťově výrazná a kdo má rád špenátové pizzy, bude určitě velmi spokojený. Máme-li polotovar na pizzu ve tvaru placky už předem připravený, je jídlo hotové za pár. Ovocné knedlíky bez lepku.


Recept na majonézu jsem viděla v Prostřenu,nechtělo se mi věřit že jde udělat majonéza z mléka a ole. Jemné sušenky z másla a Hery jsou klasické pečivo k čaji nebo ke kávě, které můžeme mít připravené třeba pro nečekané hosty. Z dopředu uvařených vaječných žloutků, mléka , oleje , cukru, citronové šťávy a jednoho čerstvého žloutku vyrobená chutná domácí majonéza. Tak majonézu z mléka vidím poprvé, to rozhodně někdy zkusím. Já mám na majonézu ještě jiný recept : z celých vajec a doslova bleskový.


Dám do hrnku vejce, doleju najednou asi dl oleje , rovnou ochutím a projedu to tyčovým mixérem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky