úterý 30. března 2021

Zavařování přesnídávky v troubě

Zavařujete někdo v troubě ? Na internetu jsou informace poněkud protichůdné: na suchý plech - na mokrou utěrku - postavit do vody Různí se i doby a teplota zavařování ( -150C, 20min.-1hodina), takže mám z toho tu větší hlavu vevnitř… Díky za rady a zkušenosti. Dozrávají jahody a chci zavařit přesnídávky. I o tom se diskutuje na Modrém koníku. Přečti si zkušenosti a názory ostatních.


Ahoju mě bude premiéra zavařování v troubě.

MJám nový sporák a tak to jdu skusit. Tak se mějte lída čejda. Gábino, vždyť píšu, že je tady recept na zavařování v horkovzdušné troubě. Ale normální trouba je něco jiného - tam jsou přece jiné časy zavařování. Druhá možnost je sterilovat v troubě : skleničky dejte na hluboký pekáč, zalejte asi do poloviny vroucí vodou a nechte v troubě vyhřáté na 1°C minut.


Po zavaření skleničky obraťte dnem vzhůru a nechte do druhého dne vychladnout. Takto připravené přesnídávky vám vydrží do dalšího léta. Chceme-li si udělat přesnídávky s jinou příchutí, můžeme použít na dochucení ovoce podle chuti.


V menším hrnci si povaříme vybrané ovoce a rozmixujeme společně s připravenými jablky a opět plníme do skleniček.

Přesnídávky bez cukru můžeme sterilovat v troubě. Většina z nás zavařuje kompoty, marmelády, džemy, přesnídávky , ale i houby nebo maso a další potraviny ve velkém nebo speciálním zavařovacím hrnci. Možností, jak zavařovat, je ale víc - vyzkoušejte například zavařování v troubě nebo myčce nádobí! Chcete zavařovat a nemáte velký hrnec? V tom případě můžete využít i jiné možnosti – třeba zavařování v plynové nebo elektrické horkovzdušné troubě ! Je to možná dokonce i jednodušší, než klasické zavařování v horké vodě.


Ahoj, já dělala ty jablené přesnídávky a jak píšeš - uvařila a rozmixovala jablka, vylila skleničky od jogurtů horkou vodou, horkou kaši dávala do nich, zavřela a pak min vařila v hrnci těsně pod bodem varu (četla jsem, že by to mělo být na stupnů, teploměr doma bohužel nemám). Dělaly to tak naše babičky a znovu se tato tradice vrací. Díky zavařování máte možnost na dlouhou dobu uskladňovat potraviny. Stačí, aby neprodyšně uzavřené sklenice přešly po určitou dobu varem.


Snad vydrží dlouho marmeláda přeci také 2-roky v pohodě. Díky za recept, letos se nám urodilo spousta meruněk, tak jsem je zkusila upřesnídávkovat dle tého recepru čistě in natura (většina meruňek a pár jablíček) zavařování v troubě se mi moc líbí, vejde se na plech víc než do příšernýho zavařovacího hrnce, super tip, právě jsme vyndala hotových skleniček a vypadá. U nás na e-shopu najdete řadu skvělých pomocníku pro zavařování. A stejně jako pečlivě vybíráme ty nejnovější vychytávky, rozhodli jsme se na diskusních fórech vychytat i ty nejlepší zavařovací rady.


Víte, že zavařovat jde v myčce, troubě , mikrovlnce a třeba taky okurky umýt v pračce? Přecedíme a rozmixujeme. Ahoj holky, zaujal mě nápad se zavařováním v troubě. Mám doma taky spoustu skleniček od kupovaných přesnídávek (ale ty potvory víčka na ně nejdou nasadit tak, aby se neprotáčely), proto se chci zeptat, mám horkovzdušnou troubu, nevíte, na kolik stupňů ji nastavit při zavařování přesnídávek?


Dobrý den pan Moniko, já bohužel jiné zavařování neznám.

Nemáte to jednoduché vařit pro maroda. Zkoušela jsem i samotný hrušky, ale ty jsou na zavařování nějaký mrchy, z nich samotných se mi přesnídávky kazily. Ale to taky mohlo být tím, že mi zrovna asistoval děda a tvrdil, že když to nalijeme ještě horký do skleniček a obrátíme dnem vzhůru, tak to není potřeba sterilovat.


V troubě – do předehřáté trouby na 180’C dám hrnec, nebo vyšší pekáček, do kterého naskládám naplněné a zavíčkované skleničky. Dám do trouby na 180’C a počkám, až uvnitř sklenice začne marmeláda bublat a sterilizuji ještě minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky